Google AdSense е рекламна платформа на Google, която позволява на собствениците на уеб сайтове да разпространяват текстови, графични и видеореклами, насочени към конкретна аудитория. Концепцията на Adsense е да улеснява постигането на приходи чрез вмъкване на реклами в съдържанието на блогове, форуми и уеб сайтове. В зависимост от съдържанието, точно определени реклами ще бъдат показвани на потребителите – вид таргетирана реклама, от която Вие получавате приходи.
Условията на Google за включване в Adsense е да имате сайт. След като кандидатствате за включване в програмата, получавате имейл от Google. Ако сте одобрени, получавате достъп и HTML код, който да поставите в страниците на уеб сайта си. След включването Ви в Google Adsense нямате никакви разходи за поддръжка и имате възможност да си генерирате пасивен доход.
Google Adsense комбинира в себе си два варианта за реклама:
- заплащане на клик;
- заплащане на импресии.
При заплащането на клик печелите пари от всеки клик върху реклама, а при заплащане на импресии – от броя показвания на рекламата.
Видове реклами
- Реклами с текст – състоят се от текст и връзка, която сочи към страницата на този, който рекламира. Този вид реклами заемат няколко реда и са едни от най-често срещаните – така наречените спонсорирани връзки.
- Графични реклами – банери, които се появяват в заглавката на страницата, отстрани или отдолу. Те са по-поразителни, като включват изображения, които имат за цел да накарат потребителите да кликнат върху тях.
- Мултимедия – анимирани реклами, които изглеждат активирани (пример: GIF.webp файлове).
- Комплект връзки – блокове от теми с видни връзки, които отвеждат потребителя към рекламните страници.
Приходи
Рекламно-психологически е доказано, че хоризонталният формат е по-ефикасен и печеливш от вертикалния. Причината: наблюдателят на рекламата може да обхване повече информация на ред, без да се налага постоянно да скролва отгоре надолу, за да може да прочете.
Стратегическото разположение на рекламите също е един от най-важните елементи за реализиране на печалби от Google Adsense. Най-печелившите места за поставяне на реклами са „хедъра“(в горната половина) и в самото съдържание на сайта (в самата статия). Препоръчително е да се експериментира с позиционирането на рекламите, ако сегашното им местоположение не дава желаните резултати. Относно формата на рекламите според Google най-печеливши са формат 336×280 (Large Rectangle), 300×250 (Inline Rectangle) и 160×600 (Wide Skyscraper).